Welke titels mag ik WEL opgeven?

Print, digitaal en online:

De verschijningsvormen waarin de uitgaven worden geëxploiteerd kunnen divers zijn: in print, digitaal (als pdf e.d.) of een combinatie hiervan; en online door middel van databank, website of app.

Let op: U kunt enkel (nieuws)websites opgeven die een corresponderende folio-uitgave hebben (print). Op dit moment zijn alleen de digitale verschijningsvormen van boeken, tijdschriften en kranten opgenomen in de licentie.

In Nederland uitgegeven:

De titels moeten zijn uitgegeven in Nederland. Dat mogen zowel Nederlandstalige of anderstalige publicaties zijn.

Open lezerskring:

U kunt uitsluitend titels met een ‘open lezerskring’ opgeven. Dit zijn publicaties die voor eenieder verkrijgbaar zijn (in de losse verkoop of via een abonnement).

Let op: Publicaties die uitsluitend verkrijgbaar zijn voor leden of aangeslotenen (bijv. van een vereniging) tellen dus niet mee.