Welke titels mag ik NIET opgeven?

Niet-eigen uitgaven:

U mag geen uitgaven opgeven die in opdracht van derden zijn verzorgd. In de publicatie moet duidelijk de naam van uw uitgever vermeld zijn. Stichting PRO voert steekproeven uit om dit te controleren.

Auteursrecht verlopen:

U mag geen publicaties opgeven waarvan het auteursrecht is vervallen (zeventig jaar na de dood van de auteur).

Gesloten lezerskring:

U kunt geen publicaties opgeven die uitsluitend verkrijgbaar zijn voor leden of aangeslotenen (bijv. van een vereniging).

Nieuwswebsites zonder corresponderende folio-uitgave:

U kunt geen (nieuws)websites opgeven zonder een corresponderende folio-uitgave (print). Op dit moment zijn alleen de digitale verschijningsvormen van boeken, tijdschriften en kranten opgenomen in de licentie.

Open access-publicaties:

U kunt geen open access-publicaties opgeven. Met een Creative Commons-licentie wordt namelijk afgezien van reprorechtgelden en andere collectieve gelden.