Mag ik een link plaatsen op de digitale leeromgeving?

Het plaatsen van een link op een digitale leeromgeving (zoals Blackboard) hoeft de docent niet te melden bij Stichting PRO. Voorwaarde is wel dat de link direct naar een specifieke pagina linkt waarop het originele werk staat en de pagina met het auteursrechtelijk beschermde werk dus niet direct wordt opgenomen in de eigen digitale leeromgeving (embedden). Linken mag dus als het als een wegwijzer dient naar een “andere website”. Het is wel van belang dat het betreffende auteursrechtelijk beschermde werk legaal op de betreffende website staat.

Het is niet verplicht om de naam van de auteursrechthebbende(n), de titel en de datum van het werk bij de link neer te zetten. Echter is dit uiteraard wel netjes om te doen. Daarbij is het overigens ook voor de docent zelf en de studenten gemakkelijk, omdat het dan bijvoorbeeld nog te traceren is wanneer het wellicht niet meer online te vinden is en/of de link niet meer werkt.