Extra uitkering uitgeversaandelen Thuiskopie \ 20 januari 2020

Wij kunnen binnenkort uitgevers een aanvullende vergoeding aanbieden vanuit de Thuiskopieregeling. Alle uitgevers die recht hebben op deze vergoeding, ontvangen hierover automatisch en bericht.

Om een verdeling tussen de uitgevers te kunnen vaststellen, hebben wij begin vorig jaar de uitgevers de omzetgegevens opgevraagd voor de categorieën dagbladen, nieuwssites, publiekstijdschriften en consumentenwebsites. De gegevens van alle titels die voldoen aan de criteria, zijn vervolgens gebruikt om een aandeelverdeling vast te stellen.

Stichting de Thuiskopie heeft nu echter extra gelden geïncasseerd waardoor uitgevers ook recht hebben op een extra uitgeversaandeel. Stichting PRO keert vergoedingen graag zo spoedig mogelijk uit  aan de uitgevers. Vandaar dat wij in dit geval deze vergoeding niet samenvoegen met de reguliere Thuiskopievergoeding maar nu direct aan u aanbieden.

Let op! Het betreft dus een extra vergoeding. Dit is geen standaardvergoeding die jaarlijks uitgekeerd zal worden.