Sluit een overeenkomst met PRO

Bent u een onderwijsinstelling die auteursrechtelijk beschermd materiaal in readers overneemt, maar geen Universiteit, hbo-, mbo- of bve-instelling? Ook als u een bedrijfsopleiding of cursusinstituut bent biedt Stichting PRO u de mogelijkheid om zonder extra kosten van de stichting gebruik te maken als centraal meld- en betaaladres.

Informeer naar de mogelijkheden om op efficiënte, eenvoudige wijze te voldoen aan uw wettelijke plicht. U dient elk gebruik van auteursrechtelijk beschermd materiaal te melden aan de auteursrechthebbenden en voor dat gebruik een passende vergoeding te betalen. Stichting PRO is u hierbij graag van dienst. Neemt u daartoe contact met ons op.

Het gaat bij het bovenstaande overigens specifiek om gebruik van korte gedeelten of korte werken. De grens tussen kort en niet-kort is vastgelegd in de Standaardvoorwaarden. Voor de overname van niet-korte gedeelten is altijd vooraf toestemming nodig van de auteursrechthebbenden. Wilt u deze nu verkrijgen, dan kan dat met het aanvraagformulier.